Innehåll - Index - Föreg - Nästa


Använd - Larmfunktionen

 

Gör menyval Alternativ -> Larminställning i verktygsfältetDu kan också klicka på klockan  längst ner i huvudfönstret. Fönstret Larminställningar öppnas.

 

 

 

Legacy innehåller en inbyggd larmfunktion där du kan ange ett klockslag när ett varningsfönster skall visas. Fönstret visar aktuell tid och hur länge du använt programmet denna gång.

 

För att använda larmet måste du först aktivera tid och meddelande.

 

1. Ange aktuell larmtid genom att sätt timme och minut och fm eller em.

 

 Anm: Gör menyval Alternativ->Anpassa->4. Datastandard->4.8 Tidsformat om du vill aktivera 24 timmarsvisning.

 

 

 

2. Aktivera larmet genom att klicka PÅ. 

Anm: När larmet är på är klockan nederst i Legacys huvudbild understruken.

 

3. Ange påminnelsetid. Det är antalet minuter mellan påminnelser sedan Påminn igen klickas på i larmbilden.

 

4. Mata in det meddelande som skall visas när larmet aktiveras. Det kan vara något som "Det är sent ..gå nu och lägg dig".

 

5. När allt är klart klicka OK.

 

När larmtiden nås enligt datorns klocka visas Alarmmeddelandefönstret med aktuell tid och angivet meddelande.

 

 

Du kan välja att arbeta lite till genom att klicka Repetera, stänga av larmet, återställa larmet till samma tid nästa dag eller återställa larmet till en ny tid.

 

10-1020 : 31203 RK